1395-03-11 17:01
3589
0
32891
برای نخستین بار در گالیکش آغاز شد؛

تصاویر/ عملیات لاپاراسکوپی گله‌های گوسفند

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی گالیکش از اجرای عملیات تلقیح مصنوعی با استفاده از تکنیک لاپاراسکوپی در گله‌های دام سبک این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، رحیم دیرفرد در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: برای نخستین بار عملیات تلقیح مصنوعی از تکنیک لاپاراسکوپی بین 100 رأس از گله‌های دام سبک روستای آبپران از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش اجرایی شد.

وی افزود: جهت تبیین سیاست‌های مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال در دامداری‌های شهرستان تولید نژادهای نوترکیب به روش لاپاراسکوپی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی گالیکش با اشاره به اینکه چندقلوزایی از محاسن این طرح است تصریح کرد: بره‌های حاصل از این تلقیح مصنوعی که نتیجه دو نژاد پاکستانی و فرانسوی است در اواسط مهرماه سال جاری به دنیا خواهند آمد.

دیرفرد هدف از اجرای این طرح را اصلاح نژاد و سود حداکثر دامدار عنوان کرد و گفت: این روش دام به‌صورت داخل رحمی با اسپرم منجمد بارور می‌شود.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی گالیکش خاطرنشان کرد: برای اجرای این روش و از اطمینان از آبستن نبودن دام، قبل از تزریق هورمون ترابی دام، عملیات تشخیص آبستی با دستگاه سونوگرافی در گوسفند انجام و پس از اطمینان آبستن نبودن، عملیات همزمانی باروری اجرا می‌شود.

وی همچنین از توزیع اسپرم رایگان گاو نژاد «سمینتال» بین دامداران شهرستان گالیکش خبر داد.

گفتنی است در شهرستان گالیکش 100 هزار رأس دام سبک گوسفند و بز و 10 هزار رأس دام سنگین وجود دارد.

nilkooh1275 1

nilkooh1275 1

nilkooh1275 1

nilkooh1275 1

nilkooh1275 1

nilkooh1275 1

nilkooh1275 1

nilkooh1275 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.